jurnal

cum e să lucrezi de acasă

Văd acele imagini ale unor femei surâzătoare, în fața unui laptop, pe o canapea confortabilă. Mai văd mame care mestecă cu o mână în mâncare și cu cealaltă schimbă copilul, în timp ce aruncă câte un ochi la laptop sau vorbesc în căști la telefon. Femei care, în timpul lucrului de acasă au timp să întindă rufele spălate la uscat, să le împăturească pe cele uscate, sau să facă un capăt de treabă prin casă ori să dea atenție copiilor.

Imaginile acelea nu mi se aplică nici 10%. Am început să lucrez de acasă din ianuarie și până în momentul de față, 8h:30 pe zi stau cu nasul în laptop și abia reușesc să ajung la baie. Nu aveam idee că va fi chiar în acest hal, la foc continuu, totul arde, totul e urgent și importat bineînțeles. E mai rău decât în toate corporațiile unde mai discuți cu un coleg, mai te ridici 5′, mai participi la niște ședințe fără să-ți joace mailurile și cifrele în față, mai poți pleca, când e vreo urgență, acasă. Aici ești acasă dar e mai rău decât dacă nu ai fi. Nu știu cât voi face față în stilul acesta dar știu că deja vreau să mă întorc la viața de corporatist sadea, la care nu crăpa pământul la fiecare două minute dacă nu răspundeai asap, la care aveam multe părți frumoase, fără rutină și la care nu aveam douăzeci de deadline-uri pe zi. Nu am avut zile ușoare nici la multinaționale dar stresul de acum este cel puțin dublu. Nu mă așteptam să frec menta toată ziua și să fiu plătită dar nici să nu am vreo pauză zile în șir.

Nu am avut timp de scris. Sunt peste măsură de obosită și sătulă de ecran. Am vrut să spun doar că lucrul de acasă nu e întotdeauna ce pare sau la fel peste tot.

2 gânduri despre „cum e să lucrezi de acasă

Lasă un răspuns

