copii · călătorii · jurnal

concediu iarna la Madrid

Avem marele noroc de a avea niște prieteni minunați în Madrid, genul de prieteni la care te poți duce oricând deși noi am fost doar de două ori în 10 ani. Așa că anul trecut am vrut să încercăm un concediu mai lung cu cele două copile din dotare, la vremea concediului având 2 ani și 6 luni, respectiv 8 ani și 6 luni.

A fost un concediu neprogramat dar foarte dorit, găsisem bilete de avion în noiembrie și cheltuielile trebuiau păstrate la minimum. Am luat bilete de la Ryanair cu 270€, 4 locuri plus un bagaj mare de cală (pe lângă cele 4 bagaje de cabină la standardele dimensiunilor Ryanair). Am plecat pe data de 10 decembrie și ne-am întors pe 31, deci a fost cel mai lung concediu în afara țării de când avem copii.

Avînd în vedere anotimpul, chiar dacă în Madrid arareori scade temperatura în timpul iernii sub 0 grade, e mai greu să faci bagajele când ești limitat la anumite dimensiuni și nr. de kg. În plus, T nu mai voia să folosească toaleta (avusese un regres în toamnă după ce făcuse toată vara fără probleme) deci purta scutece. Prin urmare, erau niște lucruri care ar fi ocupat prea mult spațiu și greutate: scutece, biberoane și lapte praf, diverse alte produse. Așa că, știind unde urma să stăm, am făcut o comandă pe amazon.es în valoare de 26 euro conținînd: două biberoane, pastă dinți, șervețele umede (3 pachete), detergent capsule, șervețele nazale un set de 10, rolă hîrtie pentru bucătărie. Laptele praf și scutecele le-am luat dintr-un hipermarket și am dat 25 euro.

Zborul a fost absolut oribil, cu Ryanair sper să nu fiu nevoită să mai merg vreodată. Zborul era programat seara și trebuia să ajungem la miezul nopții. Noi venind din afara Bucureștiului, am plecat mai devreme ca să ne oprim să dăm copiilor de mîncare, să se zbenguie puțin înainte de a sta 4h în avion, să lăsăm mașina într-o parcare. Plecați de la 12:00 pm de acasă, ajunși în aeroport la 6:30 pm, lucrurile au decurs normal la check-in. Am fost întrebați dacă vrem să dăm și bagajele de cabină la cală și am zis da, a fost o decizie foarte bună să păstrăm unul singur, în care aveam tot ce trebuia pentru copii. Am luat căruciorul, un Maclaren Techno XT (e genial, că tot veni vorba), l-am dat la intrarea în avion și am solicitat expres să îl primim imediat după aterizare. Și chiar ne bucurăm, uite că totul a mers bine, nu ne-am umplut de nervi, ne-am instalat în avion cu toate cele: snacks pentru copii, jucării, cărți și tableta ca ultimă resursă în caz de supărări neprevăzute. Din cauza unor probleme tehnice însă, am ajuns să stăm două ore în avionul ticsit, cu aer din cînd în cînd. Deja clocoteam de nervi, copilul mic întreba continuu de ce nu decolăm sau dacă am ajuns deja. Evident că am recurs la tabletă, am citit toate cărțile, am epuizat ce era de ronțăit. Din fericire, T a fost extrem de cooperantă pentru vîrsta și capacitatea ei de înțelegere, desigur că Peppa Pig a ajutat mult. Zborul care trebuia să dureze 4h a durat 6h, abia în ultima oră au adormit copiii, am aterizat la două noaptea. La aterizare, cu copilul adormit în brate, abia așteptam să primesc căruciorul. Ia-l de unde nu-i. După ce a coborît toată lumea din avion la 2 noaptea și bagajele erau scoase din cală, au descoperit în sfîrșit căruciorul, nu îmi imaginez cum a ajuns la fundul fundului, ca și cum avionul ar fi dansat hip hop în timpul zborului. Partea proastă este că la aterizare, urechile mele s-au înfundat atît de rău încît nu am auzit normal trei zile. Nu am fost singura, unei alte femei a început să îi sîngereze urechea, s-a făcut apel la medic sau asistentă în timpul zborului. La partea asta, Ryanair a pierdut cele mai multe puncte, fiindcă la întoarcere a pățit-o soțul și A.

Ce am făcut la Madrid atîtea zile? În primul rînd am programat anumite activități pentru copii și am cumpărat bilete online pentru punctele de interes. Pentru T nu am plătit intrarea nicăieri, copiii sub 3 ani nu plătesc iar ceilalți plătesc mai puțin. Ne-am putut bucura în voie de tot ce plănuisem pentru că nu era înghesuială ca-n restul anotimpurilor cînd Madridul geme de turiști. Prețurile au fost următoarele pentru 2 adulți și 1 copil: intrare Zoo 53 euro, intrare Faunia 48 euro, intrare Micropolix 43 euro.

Pe mîncare am cheltuit aproximativ 300 euro și la plecările de cîte o zi pregăteam în general fructe, sandvișuri, iaurturi, biscuiți integrali. Dimineața și seara mîncam la familia la care am stat cel mai comod cu putință, cu două dormitoare și o baie puse la dispoziție.

La fiecare dintre cele trei destinații am stat toată ziua pentru a vedea totul pe îndelete. Zoo Acquarium nu cred că mai are nevoie de descriere. Este una dintre grădinile cele mai frumoase din Europa și după ce am terminat de vizitat tot, tot, ne-am oprit spre seară la locul de joacă în aer liber din cadrul grădinii. T trăsese un pui de somn în căruciorul pe care îl luam mereu după noi și am intrat la zona de acvarii ca sa avem și întuneric și temperatură optimă.

Faunia, care ne-a plăcut enorm, este diferită de Zoo prin faptul că prezintă ecosisteme diverse, cum ar fi African Forest, Crocodile Swamp, Amazon Jungle și Arctic Polar. Maimuțe mici s-au cățărat efectiv pe noi, fiind atît de neastîmpărate încît una l-a mușcat pe soțul meu de mînă, crezînd că ascunde ceva bun. Atunci cînd pătrunzi la tropice, pentru o clipă uiți unde ești, înconjurat de căldură, umiditate și plante gigantice, păsări tucan și papagali cît un copil de două luni. Copiii au ocazia să vadă și animale nocturne în mediul lor. Unele animale pot fi hrănite, cum ar fi puii de căprioară care stau practic neîngrădite și fetele mele le-au dat să mănînce din mînă.

 deer-madrid-spain-006eed5ef0d34395a0dfaa30d5382032_c

Micropolix este un oraș al copiilor. Pe o suprafață de 11000 mp, este reprodus la scară un întreg oraș, cu toate instituțiile sale. Poliție, Spital, Pompieri, teatru, supermarket, şcoala auto. Copiii se pot angaja, la poștă, la librărie, la ziar și să lucreze efectiv, fiind recompensați în Eurix, banii care sunt folosiți în Micropolix. Cu banii respectivi, copiii se pot distra, pot cumpăra, pot face școala auto. E bine de știut că totul se desfășoară în spaniolă pentru cei de acolo nu sunt prieteni cu engleza, dar prietena mea a mers cu noi și a tradus pentru fiică-mea. A. s-a angajat la ziar, a luat interviuri, a făcut un articol, s-a angajat apoi la poștă și a dus colete, a participat la un spectacol de magie și la un training pentru îngrijirea bebelușilor, făcute într-o maternitate a orașului, cu păpuși care seamănă înfricoșător de bine cu bebeluși reali. Apoi a mers la pompieri unde s-a jucat de-a stingerea unui foc mărișor și ulterior a mers să dea examenele pentru școala de șoferi. A absolvit  și apoi a condus pe un traseu special cu propria mașină. Nu știu ce copil pe lumea asta nu ar fi încîntat de o asemenea experință. Uite o idee de afacere care cred că ar prinde minunat în București sau Cluj.

torre-de-bomberos-1

Ce am făcut în celelalte zile? Ei bine, am mers în toate parcurile lor. Foarte aproape de apartamentul în care stăteam era Parc Europa și am mers de mai multe ori acolo, deasemeni și în El Retiro, Casa de Campo, Juan Carlos și altele pe care nici nu le mai știu. Am mers să patinăm, variantă outdoor că na, era iarnă cică. Mi-a plăcut că pentru începători era un patinoar mai micuț și am putut merge în siguranță cu T acolo, în plus pentru piciorușe mititele, aveau patina care se atașa direct la încălțămintea copilului fiindcă nici nu se găsesc patine sub nr. 26.

parque-europa-torrejon

Nu puteam să ocolim marile outleturi, ce excursie la Madrid ar fi fost fără să pierdem vremea prin mall, în căutare de chilipiruri, pe care le-am și găsit. Am cumpărat super încălțăminte pentru copii la prețuri pe care nu le-aș fi găsit în România, soțul meu și-a luat niscaiva cămăși, pulovere și pantaloni iar eu vreo trei rochii de care m-am îndrăgostit și pe care, bineînțeles, nu le-am purtat decît cel mult o dată pe fiecare într-un an. Bine că sunt frumoase.

În a treia săptămînă de plimbăreală însă, fetele au prins un virus urît, probabil de la nepoțelul gazdei. Niciodată nu le avusesem pînă atunci (și nici de atunci) așa de rău, o combinație între febră mare, tuse cumplită și muci. Deci, din păcate am petrecut și zile în casă dar fericire s-a întîmplat spre sfîrșit și măcar am reușit să vizităm în mare parte ce ne propusesem.

Mai am multe recomandări pentru Madrid, locuri de mîncat cu copiii, alte locuri frumoase de vizitat dar o lungesc prea mult. Dacă are cineva nevoie de vreo informație anume, întrebați vă rog în comentarii.

Per total, fără a socoti transportul cu trenul prin Madrid sau închirierea unei mașini, am cheltuit 765 euro. Cu siguranță nu scăpam cu atît dacă ne-am fi cazat la vreun apartament de pe airbnb, dar cu mai puține zile și un plan făcut, puteți avea un concediu foarte frumos și mai ieftin decît la Predeal de Crăciun.

Lasă un răspuns

