copii · jurnal

varicela la 3 ani și 6 luni

Așa cum scriam cu ceva zile în urmă aici, așteptam să facă și T varicelă. Scriu detaliile acestea, poate vor ajuta pe cineva la un moment dat. Se împlinesc 17 zile de când s-a declanșat la A care astăzi reîncepe școala și astă noapte au început să apară bubele nesuferite pe spate și burtică la T. Tot fără febră deocamdată, nu cred că va face nici ea.

Știind că în toată această perioadă de incubație e și copilul sensibil dar și posibil contagios, nu am dus-o în nici un loc public. A fost greu pentru că ea e obișnuită cu ieșiri la locuri de joacă cumpărături, etc. Ne ruga să o ducem la un loc de joacă încă de când ne-am întors de la munte dar am stat tare pe poziție. Am scos-o afară zilnic la zăpadă în locuri unde nu călcau nici adulți, darămite copii. De azi urmează perioada mai grea cu statul doar în casă. Asta și mâncărimea.

În timpul varicelei lui A, la picior, una din bube s-a inflamat foarte mult și dureros, arăta altfel decât celelalte și m-am temut că dă în vreo infecție motiv pentru care am schimbat câteva e-mailuri cu dr. pediatru. Până să primesc răspuns de la medic, mi-am amintit de cărbunele activ care are niște proprietăți minunate, de-a absorbi toxinele, printre altele așa că i-am pus și bandajat. Ținut o noapte, cărbunele și-a făcut treaba rapid și inflamația scăzuse, locul nu mai era tare și roșu.

În afară de ce scrisesem anterior, în cazul varicelei se recomandă o temperatură mai scăzută în casă, fiindcă la căldură mâncărimea se intensifică. Hainele trebuie să fie comode, din bumbac. Băile mai scurte și cu apă călduță. Ca în toate bolile, organismul are nevoie de lichide din abundență și copiilor nu le trebuie dulciuri sau prăjeli.

La recomandările anterioare, pentru diminuarea mâncărimilor, se adaugă Virasoothe (se găsește în două forme, gel și spray), Calamine și Cytellium pe care nu le-am încercat pe A dar poate încerc la T. Experimentele pe copii pot fi amuzante.

Lasă un răspuns

