copii · puericultură

mulți vor sfaturi bune, gratis

Unele din lucrurile la care mă pricep cel mai bine, pe lângă ceea ce ține de profesia mea, sunt produsele de puericultură. Am ani de experiență în studierea produselor pentru copii, de la geluri de duș și bețișoare de urechi, până la scaune de mașină și jucării speciale pentru călătorii. Am adus în țară prima dată aceste produse, pe vremea când nu ştia nimeni și pe nici un blog de parenting nu se scrisese despre olițe portabile, costume de baie cu factor de protecție SPF, pătuțuri gonflabile „ready-made” pentru călătorii și multe, multe altele. Sunt la curent cu produsele de top pentru fiecare gamă, fie că e vorba de cărucioare sport, biberoane, sisteme de purtat sau ghiozdane și penare personalizate cu numele copiilor. Citesc review-uri, mă informez permanent, sunt atentă la ce apare nou. Câte viitoare mame știu, de exemplu, despre o pompă de sân revoluționară, care se va lansa curând anul acesta, în SUA prima dată? E o pompă pe care o poți folosi oriunde, fără biberon, fiindcă are propriul sistem de stocare, este discretă, silențioasă, nu are jdemii de fire și poate fi folosită pentru ambii sâni deodată. Sigur că trebuie să aibă și o parte negativă, nu mulți își vor permite prețul ei.

Ce vreau să spun însă e că am lăsat foarte multă lume să „profite” de informațiile mele. Am făcut liste întregi pentru părinți, am oferit în cadrul bugetului dat cele mai bune oferte la produsele dorite, studiind atât piața din Ro cât și cea din UK pe care o cunosc foarte bine. Și nu îmi pare rău deloc, mă bucur că am putut ajuta niște oameni care, dintre multitudinea de variante existente acum, nu mai știau ce să aleagă și pierdeau foarte mult timp prețios căutând și răzgândindu-se. Însă trebuie să spun că și timpul meu este prețios și contează. Mi-ar plăcea foarte mult să ajut în continuare, să fac cele mai bune recomandări, să răspund cerințelor părinților la nivel profesionist dar nu pot face asta pro bono mereu.

Cred că mi-ar plăcea teribil să am o mică afacere oferind acest serviciu. Să fac toată căutarea în locul părinților. Să ofer cele mai bune variante la cele mai bune prețuri, cu câteva puncte pro și contra unde e cazul (de exemplu scaune de mașină, când oferi 3-4 variante în cadrul bugetului părinților). Întrebarea e, ar plăti cineva pentru asta? Chiar dacă eu știu și care sunt cele mai bune cizme de ploaie, care sunt cumpărăturile inutile și cele mai grozav ilustrate cărți? Chiar dacă știu care magazin are cele mai durabile body-uri și cea mai eficace cremă? Și nu m-aș limita la aceste produse. Aș merge și către partea de rechizite pentru a pune capăt nervilor de a căuta tot felul de mărunțișuri care nu sunt pe stoc dar sunt pe lista școlii. Jucării, cadouri. Aș condensa totul în așa fel încât părintele să cumpere din unul, maximum două magazine on line tot ce are nevoie. Și dacă nu are timp sau nu se pricepe, o pot face tot eu. Atunci când caut ceva pentru cineva, investesc toate resursele. Fac acea căutare ca și cum ar fi vorba de copiii mei și lucrul acela trebuie să îndeplinească toate cerințele dorite. Pun pasiune, timp și mult citit în engleză despre trenduri, premii pe game de produse și review-uri obiective.

Am avut atâția clienți mulțumiți când aduceam totul din UK, pe vremea când magazinele on line din Ro abia se dezvoltau sau cele din UK nu livrau în România. Dar acum, posibilitățile s-au diversificat enorm iar timpul a rămas același. Din păcate, nu toată lumea se pricepe să caute pe internet, deși au această impresie, am văzut asta de nenumărate ori, la oameni care folosesc laptopul pentru serviciu zilnic. E nevoie de cunoașterea unor subtilități și cunoașterea pieței, de citit rapid și prospectat fără să pierzi 9 luni alegând două jucării și-un cântar pe care nu-l vei folosi.

Însă oricât de mult și bine aș putea face asta, nu știu dacă aş avea clienți sau succes. Însă dacă aș fi personal shopper online, gratis, sunt sigură că aș avea un succes nemaipomenit.

Lasă un răspuns

