copii · jurnal

Evrika Beach Club

Prima oară din viața noastră la un hotel all inclusive. Sau a doua dacă e să luăm în calcul concediul de la Golden Tulip din 2008, era aproape cretacică. Deși sună puțin credibil, nici eu nu știu de ce nu am încercat Bulgaria mai devreme.

Poate fiindcă am auzit și experiențe negative gen toxinfecții alimentare sau afară e vopsit gardul și ‘năuntru leopardu’ (deși n-ar fi o idee rea să existe un leopard pentru niște oameni nesimțiți care încă mai frecventează locurile publice). Poate fiindcă orice drum cu mașina mai lung de 3h se transforma într-un mare chin pentru copilul cel mai mare și mai apoi cel mic.
Îmi dau acum seama că ar fi meritat un drum chinuit pentru 9 nopți sau mai mult, cât stăm de obicei la mare, îmi dau seama că dacă nu eram cu prietenii noștri apropiați an de an la mare, nimic altceva nu ar fi justificat banii dați și condițiile suportate atât ca servicii cât și pe plajă. După ce anul trecut ne-am întors cu fetele foarte bolnave -rotavirus cea mică și enteroviroză cea mare cu necesitate de internare o săptămână de coșmar în condițiile în care bebeluşa de 1 an era și ea amărâtă tare, am promis că nu mai avem ce căuta pe litoralul românesc.

Așa că anul acesta cu inima în dinți pentru un drum de 6h fără a calcula opririle, am ajuns la Sunny Beach. Hotelul l-am ales în urma unei cerneri minuțioase, după analiza SWOT a altor oferte similare. Glumesc. Și nu prea. Hotelul trebuia să îndeplinească destul de multe criterii și pe deasupra să aibă review-uri bune atât pe booking cât și pe tripadvisor. În final am ales un hotel dintr-un lanț nemțesc și am căutat cel mai bun preț pentru perioada dorită care la noi era fixă anul acesta. Am găsit cel mai bun preț și cea mai facilă variantă de rezervare pe http://www.directbooking.ro pe care vreau să-i și recomand de altfel, pe degeaba :), pentru că sunt un client mulțumit. De promptitudinea lor în primul rând, au trimis imediat proforma și apoi voucherul, asigurările, contractul, de faptul că pentru o altă rezervare făcută în iarnă și care a necesitat anulare, mi s-au returnat banii rapid, în cel mai politicos mod cu putință, fără să încerce măcar, așa cum bine știm obiceiul românesc să spună că „nu se mai poate face nimic”. Și am verificat multe prețuri cu diverse agenții și diverse alte hoteluri, tot ei aveau cele mai bune prețuri deci nu cred că a fost doar o întâmplare. Sper să păstreze în continuare același standard.

Acum când scriu este a cincea zi de concediu, suntem la jumătate și per total foarte mulțumiți. Eu care sunt îngrozitor de critică, ce am avut de comentat s-a remediat rapid și singura nemulțumire pe care aș mai putea-o avea se referă strict la moldovenii și ucrainienii care sunt, fără îndoială, cei mai gălăgioși, nesimțiți oaspeți ai hotelului, cu cei mai agresivi și nesupravegheați copii.
Faptul că wifi-ul nu e inclus și costă mult (peste 10lei/h) este un lucru neașteptat și neplăcut, nu apărea în descrierea serviciilor cum că ar fi contra cost.

Revenind, să le iau pe rând.
Cazarea: am ales o cameră mare care cuprinde un pat matrimonial, o canapea extensibilă și, după un perete fals sunt încă două paturi suprapuse deci loc berechet. Camera dă cu fața exact spre parcare deci e liniște (dacă nu ar exista vecinii și pentru că nu avem leopard ei există) ceea ce nu se poate spune despre camerele care au balconul în fața piscinelor unde e gălăgie nonstop. Gen megafoane și echipa de animație a hotelului.
La capitolul curățenie am avut ceva de comentat la recepție, lucru remediat de altfel și apoi echipa de verificare a venit să vadă dacă suntem mulțumiți și curățenia s-a efectuat cum trebuia.
Comod a fost să găsim 4 prosoape mari special pentru piscină sau plajă, prosoape care pot fi schimbate o dată pe zi. Nu știu câte hoteluri au această facilitate sau permit să iei prosoapele pe plajă dar mi s-a părut fain că avem această variantă.

Facilitățile hotelului: două locuri de joacă, pentru copii mai mici și mai mari, un aqua park pentru copii și unul pentru adulți, vreo trei piscine, un Mini Club spațios cu program 10-12:00 și 15-17:00 plus seara de la 20:00 echipa de animație pentru copii îi aduna pe toți pentru dansuri vesele în cerc, cu gestică și mimică pe melodii pentru copii, nu ca la noi, unde părinții sunt în extaz că cei mici dansează pe Smiley.

Plaja privată: am văzut multe plaje private în România dar așa ceva nu. Șezlongurile sunt, evident, incluse în preț, nu se bate nimeni pe cele din față, umbrelele sunt stabile și mari, nisipul este foarte, foarte fin. Nu există scoici mari, nici alge, nici apă tulbure și murdară pe care să plutească obiecte care nu au ce căuta în apă. (Anul trecut am văzut și scutece plutind la noi, ceea ce m-a îngrețoşat teribil, unii rămân dobitoci pe viață). Nici un muc de țigară, nici un plimbă tavă care să-și țipe marfa, nici un cearșaf care să se așeze cu oameni necunoscuți fix în fundul, fața și lateralele tale deși tu plătiseşi șezlongurile iar ei voiau să beneficieze de umbra de la tine și, în general, nimic din ce se întâmplă în mod obișnuit în România.

Mâncarea: este un capitol la care sunt foarte pretențioasă și totuși mă declar încântată de varietatea și gusturile întâlnite. Desigur, T nu mănâncă, nici acasă, nici aici, așa că ea nu e un etalon. A. însă, mănâncă de sparge. Există un restaurant principal și alte trei restaurante: bulgăresc, italian și asiatic la care se poate merge doar la cină, cu rezervare prealabilă. La cel bulgăresc am fost dar deși fain, copiii nu prea aveau ce mânca acolo și la cel italian nu am mers pentru că oricum există paste diverse și pizza zilnic și în restaurantul principal. Pe cel asiatic aș vrea să-l încercăm, fără copii însă.
Acum, la restaurantul principal, oferta este foarte diversă și neașteptat de gustoasă, acum înțeleg de ce unii vin cu kg în plus din concediu, ce nu înțeleg e de ce majoritatea oaspeților obezi au farfuriile pline de cărnuri și dulciuri. Probabil vor să își întrețină șuncile obținute cu atâta efort (scutiți-mă de corectitudinea politică și de grașii pe motiv de boală, aceia reprezintă un procent mic de tot din populația obeză). Cum noi nu suntem amatori de cărnuri și porc nu mâncăm niciodată, o să scriu despre celelalte mâncăruri.
Salatele: bune de tot, diverse, consistente, nici sărate, nici uleioase, nici, nici, ci tocmai așa cum trebuie. Tot felul de combinații, la discreție. Zacusca lor proaspătă e ceva de vis, pe baghete de pâine neagră. Supele cremă sunt ok însă ciorbele nu sunt deloc acrișoare așa că fetele nu le agreează iar eu nu mănânc nici de unele. La meniul de dimineață aș mai lucra puțin. Cerealele sunt limitate: un singur fel de müsli, fulgi de porumb și choco pufs. Omleta e printre puținele lucruri nereușite deși în opinia mea nu trebuie cine știe ce să faci una acceptabilă,  cert e că nu place nimănui din familie. Ouă fierte sau prăjite nu mâncăm, cum nu mâncăm nici mezeluri, cârnați sau crenvurști așa că aici nu-mi pot da cu părerea. Există o varietate de brânzeturi, salate și clătite foarte bune cu toppings de care nu ne atingem fiind chimicale curate în mare parte dar clătitele merg perfect și goale sau cu miere și nuci. Dulciurile m-au dovedit, recunosc. Au niște prăjituri cri-mi-na-le, altele la fiecare masă, torturi, checuri, rulade, atâât de bune încât ori plângi de dor ori mori mâncând. Nu prea văd alte opțiuni. Acum, nu pot compara un mic dejun de all inclusive cu un mic dejun de 4* la un hotel din Polonia de exemplu care mi-a demonstrat ce înseamnă superlativul absolut. La 5* am fost, dar tot în Bulgaria, nu în Dubai, deci nu am rămas impresionată. Fructele sunt gustoase și relativ variate: mere, pere, portocale, banane, ananas, piersici, cireșe, căpșuni. Compoturi și creme de tot felul, spumă de fructe, frișcă, în castroane imense dar nu am gustat nimic. În schimb eu și A am mâncat pizza marguerita zilnic poate m-oi sătura și eu vreodată. Pește, vită, vițel, pui, garnituri de toate felurile pentru toate gusturile. Chiar nu am nimic de reproșat. Este minunat să nu îți faci griji pentru mesele copiilor în concediu, sau mai degrabă așa ar trebui să arate normalul din mintea mea iar acesta e un motiv destul de serios pentru care merită să alegi astfel de oferte mai ales când sunt copiii mici. Mai e și un snack bar cu program 12-17:00, în zona piscinelor, pentru cei care nu mai ajung la masa de prânz sau care vor să mănânce în plus…și văd că tot timpul e plin și-acolo, ca și la barurile cu de toate „gratis”. Se pare că nu doar românii iubesc conceptul. E plin de nemți, englezi, polonezi și, din păcate, de sus numiții moldoveni care chiar acum la 11:20pm urlă din toți bojocii din camera de alături.

Recomand acest hotel deși nu se apropie de luxul hotelurilor turcești sau serviciile lor dar pentru copii ai absolut tot ce dorești la prețuri decente și poți petrece relaxat mai multe nopți la nici jumătate din costurile Turciei.

Acestea fiind zise, cel mai important este că înotăm zilnic, chiar și în mare, A se dă pe toboganele acvatice până cade lată, ne-a făcut demonstrație de înotat în trei stiluri și scufundări, trăiască școala unde a învățat să înoate, T urlă dacă vrem să o luăm din apă atunci când tremură efectiv și are buzele vineții. T a vrut și ea pe toboganele acvatice mari așa ca m-am dat cu ea…și daca ar fi fost dupa ea nu ne-am mai fi oprit. Copii fericiți deci, stăm pe plajă sau la piscine până la 12:00 când ne ducem la duș apoi masă apoi soooomn iar la 16:00 o luăm de la capăt cu T, cu A mai devreme dacă nu reușește să adoarmă și dacă totul va decurge la fel până la final, îl declar cel mai reușit concediu cu doi copii iubitori de apă.

4 gânduri despre „Evrika Beach Club

  1. Cum se numeste hotelul? M-ai facut curioasa. Am fost o singura data pe litoralul bulgaresc, dar era sfarsit de sezon si nu am beneficiat decat de mancatul la all inclusive si plimbatul pe afara cand nu ploua…

    Apreciază

Lasă un răspuns

