jurnal · pun intended

before concediu

June, 2015

Manichiură și pedichiură perfecte, culoare somon. (Cred că un bărbat a dat nume acestei culori ca să se poată raporta la ceva tangibil din lumea pescarilor). Liste mentale de bagaje: haine și costume de baie cu factor protecție UV, medicamente, jucării, cărți, biberoane, lapte praf, scutece, șervețele nesfârșite, câteva tacâmuri, chestii de ronțăit, rucsacul pentru drum, obiecte pentru plajă, periuțele Oral-B, cosmetice, loțiuni, parfumuri, încălțăminte, ochelarii de soare și răbdarea.

Actele, nu uita actele! voucherele pentru hotel, pașapoartele copiilor și certificatele de naștere, asigurările medicale, portofelul fără bani și cheile.

Eu fac bagajele pe categorii și le termin în timp record, două zile pentru o plecare mai lungă, desigur că le fac printre picături, cât îmi dă voie șefa mică: câte o geantă pentru fiecare persoană, o gentuță separată pentru medicamente, rucsacul de drum care conține cam un sfert din sufragerie, bucătărie și baie, alte seturi și diverse pe care le strecor cumva în gențile burdușite. Îmi place să ocup cât mai puțin spațiu, să nu iau sacoșe, sacoșele și sacoşici astfel că îndes cât se poate în genți. Chiar mă tem că într-o zi soțul meu le va face vânt de la etaj sau pe scări, spre mașină, că sunt mai ceva decât greutățile de la sală. El suportă stoic, știe deja că iau juma de apartament cu noi dar i-am arătat eu că există femei care iau muuult mai mult, adică o casă întreagă. Să știe că se poate și mai rău adică. În plus, eu sunt foarte organizată iar el manager de proiect așa că în cele din urmă totul încape în mașina care gâfâie de căldură și vechime.

Mi-am făcut manichiura să pot călca ca o doamnă ce sunt. Îmi place să calc, dacă aş avea timp să fac asta, îmi pare una din cele mai relaxante treburi casnice. Și-mi place ca atunci când plecăm în concediu să calc totul și să așez la dungă în geantă fiindcă n-am chef să calc la fața locului, nici să ieșim din cameră ca de pe sârmă. Fiecare cu stolurile lui, ok?

Anticipez vacanța asta de ceva vreme. 10 zile în care nu voi găti NIMIC. 10 zile în care nu mă voi enerva că sunt 5 sau 15 feluri din care T nu vrea să mănânce nimic. 10 zile în care pot să mănânce înghețată zilnic și absolut orice vor fără să îmi pese. Serios vorbesc. Când ai în spate 7 ani de mofturi la mâncare și te duci la un hotel all inclusive, ești dispus să lași copiii să mănânce orice numai să ai și tu un strop de vacanță. Să se joace până nu mai pot , să se bălăcească cât le permite apa  iar eu să stau în apropiere aprobând tot și închizând ochii pe sub ochelarii de soare. Vreau să dorm în fiecare zi la prânz, să mă culc seara devreme și să citesc puțin.

Calc pe vremea mea preferată, când deja tună și urmează o ploaie torențială de vară, masa de călcat e în balcon iar fierul pufnește la fiecare pauză de schimbare playlist. Pe la ora 4pm purtam ochelari de soare călcând iar acum la 7pm e înnorat, liniștea dinaintea furtunii. Muncim ca disperații an de an, avem o vacanță sau două care nu ne ajung niciodată și ne propunem alta mai lungă și mai frumoasă. Toate se întâmplă la anul. Important e să avem țoale călcate.

Un gând despre „before concediu

Lasă un răspuns

