copii · jurnal · parenting

when shit is all that matters

discleimăr: dacă aveți stomacul sensibil la kk de copii, nu citiți în continuare. articolul e despre cum se îneacă copiii, ce facem dacă au înghițit un obiect și toate au legătură neplăcută cu rahatul.

Știți mamele alea preocupate de caca bebelușilor de parcă ar fi cel mai important lucru din lume? Păi, pe undeva, așa obsedate și duse cu pluta cum părem în anumite perioade din viața noastră, suntem așa pentru că la bebeluși chiar este semnificativ de câte ori fac, ce culoare are și alte amănunte scârboase pe care noi între noi le discutăm din rațiuni referitoare la sănătatea copiilor și nu pentru că dorim să se anunțe la BBC ca odorul nostru are diaree. Sunt perfect de acord, aceste lucruri intime și sensibile pentru imaginația altora, nu trebuie împărtășite pe scară largă dar sunt sigură că numai o mamă nebună ca și mine poate înțelege de ce m-am bucurat eu azi ca o proastă după ce am scormonit la propriu în caca cel oribil al fiicei mele angelice. Iar alte mame pot fi informate despre cum procedăm în situații critice.

Acum trei zile, T (1an și 9luni) ronțăia la un covrig și eu o sunasem pe soacră-mea să-i spun „la mulți ani”. T s-a ascuns în debara în timp ce vorbeam, de obicei se ascunde acolo când ne jucăm ascunselea și respectiv când face nr.2. Și-n timp ce făceam urările de bine soacrei, iese din debara copila roșie la față, cu mâna la gât, horcăind. Îmi dau seama că e grav, închid telefonul, încerc s-o ajut să elimine, ea începe să urle și să tușească, semn că manevra Heimlich nu era necesară. Am ținut-o ca să tușească mai bine deși nu a putut elimina decât niște bucățele de covrig. Știam că se înecase cu ceva, nu știam cu ce fiindcă ea nu se îneacă cu mâncare și orice obiect pe care l-a băgat în gură de când era mică-mică, îl scuipa afară fără probleme.

E important să fiți calmi în aceste circumstanțe. Dacă vă panicați, nu mai gândiți logic și nu vă puteți ajuta la fel de bine copilul. Deasemeni, trebuie să știți că manevra Heimlich NU se efectuează dacă copilul sau adultul poate tuși, respira etc. Manevra se face în situația în care persoana are căile respiratorii blocate complet și nu poate respira. Vă rog să urmăriți cum trebuie procedat în cazul copiilor sub 1 an și peste.

După ce T s-a liniștit, am întrebat-o cu ce s-a înecat și mi-a zis „ban” așa că am fost 90% sigură că era o monedă micuță. Nu m-am impacientat deloc până a doua zi când eram sigură că voi găsi moneda buclucașă în scutec. Mă gândeam însă cu oroare la operațiunea căutării de comori. A doua zi, într-o poziție de echilibristică, cocoțată fiind pe marginea căzii, cu geamul de la baie larg deschis și ținându-mi respirația, am căutat îndelung, folosind o greblă de nisip pe care am aruncat-o odată cu scutecul, fără efectul evrika.

Mi-a trebuit vreo juma’ de oră să-mi revin. De acum deja mă îngrijoram. Dacă a rămas blocată moneda pe undeva. Sun la pediatra copilei și îi relatez succint întâmplarea. Mi-a zis să mai aștept încă o zi, două, fiindcă e posibil sa iasă mai târziu. Dacă nu iese, va fi necesară o radiografie abdominală. Dacă în acest răstimp copilul acuză dureri de burtă sau vomită, trebuie să mergem imediat la urgențe. Acum, nici nu văzusem ce înghițise dar am încredere în T că nu spusese și repetase „ban” la întâmplare. Însă radiografia era ultimul lucru pe care mi-l doream.

Aproape că mă rugam în dimineața asta să apară altceva decât meniul zilei în scutec.

Ei, după același supliciu, în aceeași poziție, am ieșit triumfătoare: o monedă de 1 ban, pheeeew.

Îl sun pe husband:

-După o a doua căutare asiduă, banul a fost găsit.

El: -Nevastă, bravo, te scot la o prăjitură, spune el ironic.

-Cu rahat? îl întreb.

Și râdem.

So I’ve gotta tell’ya: sometimes, you’re covered in shit and you can still be happy. And laugh about it.

A. Și dacă mai aud pe cineva la cumpărături că spune „bănuți” în loc de bani, o să-i bag câțiva pe gât că m-am săturat de acest cuvânt.

Lasă un răspuns

