jurnal · pun intended

cum să devii un ratat de succes

Cred că ăsta e cel mai simplu lucru din lume. Să devii ratat. Nu îți trebuie manual de utilizare gen „nu băgați pisica în cuptorul cu microunde”, ca la americani. Deși americanii nu-s proști deloc. Vreo 5% dintre ei adică, cu indulgență. Evrei, desigur. Nu îți trebuie nici vreo carte de-a lui Dale Carnegie: „Cum să devii un ratat excepțional în 10 pași simpli.” N-ai nevoie nici de vreun desen de dezasamblare de la Ikea, asta în cazul în care ai fost în stare să asamblezi ceva in the first place. 

Îmi dau seama că unii se străduiesc să ajungă ratați, e scopul lor în viață, ca apoi să se uite lumea la ei și să spună cu ciudă: „Iote-l și pe boemu’ lu’ pește. Nici nu-i pasă de ce zice lumea.” Adevărul e, însă, că tuturor rataților le pasă de ce zice lumea. Chiar și mie. M-am uitat totdeauna cu admirație la oamenii ăia mișto care reușesc să țină jurnale aproape zilnice în care notează tot felul de chestii interesante care mă dau pe spate, cum ar fi Jules Renard. (Băiatu’ ăsta, chiar dacă avea niște zile extrem de plictisitoare, nu se plictisea niciodată și apărea zilnic cu câte ceva nou, ușor amuzant sau dramatic, ca o mașină care face zece fresh-uri diferite pe minut.)
M-am mai uitat la oamenii care reușesc să scrie ani de zile pentru ei, pentru alții. Cât de metodici, hotărâți, serioși în munca lor sunt. Și m-am detestat. Am avut vreo trei bloguri, citite, am scris poeme, scrisori, am avut notițe mentale și apoi am șters tot în timpul unui melt down din mai multe motive.

Sunt o ratată fără manual de utilizare. Am început să muncesc în facultate. Mai apoi am stat doi ani acasă să cresc primul copil. M-am apucat de un business care a trăit vreo 6 ani după care l-am îngropat fără cruce, preoți, s-a scurs doar o lacrimă, așa, scăpată din greșeală pe mâneca unui tricou. M-am întors la serviciu, am mai făcut un copil și cei doi ani de stat acasă pentrucăaşaamvruteu se termină și nu mă mai întorc de unde-am plecat. Sunt o ratată cu diplome, cea mai jalnică dintre ratați.

Mă reapuc de scris, ca să-mi definitivez ratarea.

Un gând despre „cum să devii un ratat de succes

Lasă un răspuns

